csütörtök, július 21, 2022

Szarvasgombás rizottó burrataval

Számomra is meglepetés volt, annak ellenére, hogy volt már találkozásom a szarvasgombával. Valami mennyei ízeket hozott ki ez az összeállítás. Még egy korábbi utazásunk alkalmával hoztunk magunkkal egy kis üveg, Marsalaban  (félszáraz likőrbor) eltett szarvasgombát (3 db volt benne), aminek éppen ideje volt, hogy valami általunk kedvelt étekbe kerüljön. Így esett a választás a rizottóra. A burrata remek választás volt hozzá, mondhatni "hab a tortán". Erre szokták mondani, hogy sajt a sajtban. Külsőleg leginkább a mozzarellára hasonlít, de ha felvágja az ember, egy fantasztikus krémes belső sajtot találni. Az egész nagyon lágy és nagyon krémes. Fantasztikusan jól harmonizált a többi hozzávalóval.
Hozzávaló 4 személyre:
2 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
7 dkg parmezán
2 paradicsom
1 marék petrezselyem
1-2 cikória, nagyságtól függően
1 ek méz
1 ek almaecet
6 ek olívaolaj
1 tk tárkonyos mustár
30 dkg rizottó rizs
2 dl száraz fehérbor
2 dl marhahúsleves alaplé (vagy ez is zöldség alaplé)
3 dl zöldség alaplé
1 diónyi szarvasgomba
2 dkg vaj
2 nagyobb burrata, vagy 4 kisebb
petrezselyem
só, bors
A megpucolt hagymát és fokhagymát nagyon apróra összevágtam, a parmezánt finomra lereszeltem, a paradicsomokat feldaraboltam. (Lehet előtte a héjától megszabadítani, ha valaki nem szereti.) A megpucolt cikóriát csíkokra téptem. Elkészítettem az öntetet, amihez a mézet, ecetet, 3 ek olajat és a mustárt alaposan kikeverten, sóval, borssal ízesítettem.
A maradék 4 ek felforrósított olajon először a hagymát, majd hozzáadva a fokhagymát, üvegesre pároltam. Beleszórtam az átmosott rizst és kevergetve kissé átpirítottam. Felöntöttem a borral és alacsony hőfokon kevergetve hagytam, hogy elpárologjon. Közben egy másik fazékban a húsleves- és a zöldség alaplét összeöntöttem és felforraltam. Ebből a léből egy-egy merőkanálnyit a rizshez adtam és folyamatosan kevergetve hagytam, hogy a szemek felszívják, majd újabb evőkanál lével öntöttem fel. Ezt addig ismételtem, amíg a rizs megpuhult és a kívánt sűrűségű lett. (Kb. 15-20 perc) Ekkor belekevertem a vékonyan felkarikázott szarvasgombát, vajat és a parmezánt.
Tálaláskot megszórtam a cikóriával és paradicsommal, ráhelyeztem a burratat (ha nagyobb, csak a felét), felaprított petrezselyemmel megszórtam. Az öntettel meglocsoltam, sóztam, borsoztam.
( Esetleg lehet a cikóriát, paradicsomot az öntettel meglocsolva egy külön tálkában lehet saláta gyanánt kínálni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése