péntek, augusztus 12, 2022

Kecskesajttal gazdagított nyári barackos saláta

Ebben a nagy melegben semmi másra nincs kedvünk (főleg esténként), mint egy nagy tál salátára. De, hogy egy kicsit izgalmas is legyen, került bele néhány, talán szokatlannak mondató, összetevő is. Csupán annyit mondanék róla, igazán etette magát. Tökéletes frissítő volt egy kánikulai napon. Többszöri ismétlése várható még a nyár folyamán...
Hozzávalók 4 személyre:
20 dkg vegyes zöldsaláta
2 db lila hagyma
10 db koktél paradicsom
3 db nektarin barack
20 dkg zsíros, lágy natúr kecskesajt (rúdban)
2 ek méz
2 ek tárkonyos mustár
1 dl olívaolaj
1/2-1 db citrom kifacsart leve (függ a citrom nagyságától)
só, bors
A megmosott és összetépkedett salátát egy nagy tálba tettem. Beleszórtam a megpucolt, és félholdra szeletelt hagymát, a megmosott és felezett koktél paradicsomokat és a cikkekre szeletelt nektarint.
A mézet alaposan kikevertem a mustárral, olívaolajjal és a citrom levével. Sóztam, borssal ízesítettem és ráöntöttem a salátára.  Felszeleteltem a kecskesajtot és azt is a salátára szórtam. Óvatosan átkevertem, majd bagettel tálaltam.
Kísérőként még egy pohár száraz, hideg fehérbor és tökéletes volt a nap befejezése...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése