vasárnap, április 03, 2022

Kacsahúsleves

Ezt a levest nagyon szeretjük, nem utolsó sorban azért, mert a belevaló hús egy részéből, csodálatos ázsiai wokot készíthetek másnapra...
Nem egész kacsából főzöm, hanem inkább combból és filézett mellből. Időigényes, de ünnepnapok megkoronázása lehet.
Hozzávalók 4 személyre:
valamennyi marhacsont (el is maradhat, de szerintem nagyot dob az ízén)
1 kg kacsacomb, kacsamellfilé (vegyesen)
2 csapott ek só
1 fej vöröshagyma
3 nagyobb gerezd fokhagyma
10-15 szem szemesbors
hüvelyknyi friss gyömbér
fél póréhagyma
5 db sárgarépa
2 db fehérrépa (nálam sárga színű sárgarépa)
1 kisebb zellergumó
1 karalébé
1 zöldpaparika
1 paradicsom
1 csokor petrezselyemzöld
1-2 szál zellerzöld
2 babérlevél
1 szál rozmaring
1 tk szárított lestyán
4 szem szegfűbors
szerecsendió
néhány szál sáfrány
A mellekről leszedtem a bőrt, kisebb darabokra vágtam és egy serpenyőben kisütöttem. (Később kenyérrel, lilahagymával befalazoztam.) A visszamaradt kacsazsírból 2 ek-lal kivettem és egy nagy fazékba belecsorgattam. Felforrósítottam és a csontok minden oldalát megpirítottam benne.
Beletettem a kacsahúst is és felöntöttem 3 l hideg vízzel. Közepes lángon kezdtem el főzni. (Miközben habzott, ezt egy szűrővel eltávolítottam.) Mikor forrni kezdett, megsóztam és kb. 2/3 óráig kis lángon, gyöngyözve tovább főztem.
Ekkor beletettem a teafilter zacskóba tett, megtisztított fokhagymagerezdeket, szemesborst, gyömbért, rozmaringot, lestyánt, szegfűborst, babérlevelet, darabka szerecsendiót, az egészben hagyott, héjas vöröshagymát és további 1/2 órán át főztem. (Ekkor meg lehet kóstolni, hogy szükséges-e bele kevéske só.)  Hozzáadtam a félbe,- illetve négybe vágott zöldségeket, zöldpaprikát, paradicsomot, zeller,- és petrezselyemzöldet és a sáfrányt.
Bugyogtatva további 1 órát főztem. (Érdemes a húst, zöldségeket megszúrkálni, hogy elég puhák-e, mert ennek függvényében kell még tovább főzni a levest...)
Mikor minden megpuhult, levettem a fazekat a tűzről,  kb. 10 percig pihenni hagytam. A petrezselyem,- és zellerköteget eltávolítottam, külön tálra kivettem a húst, óvatosan, nehogy felkeveredjen,  leszűrtem a  levest. A zöldséget tálra rendeztem, majd a húsokkal és a közben kifőzött cérnametélttel (sajnos, csak bolti volt itthon) tálaltam a forró, illatos levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése