kedd, április 19, 2022

Répatorta

Ha Húsvét, akkor természetesen répatorta is kerül az ünnepi asztalra, persze a sült túrótorta mellé. Több próbálkozásom is volt ez ügyben már, de ez lett az etalon. Annyira finom, levegős, könnyű, hogy az ember csak eszi és eszi... Aki szereti a répás süteményeket, az most igazán jó helyen jár.  Nagyon érdemes elkészíteni...
Hozzávalók egy 26 cm átmér
őjű kapcsos tortaformához:
tészta:
50 dkg sárgarépa
csipet só
1 bio narancs lereszelt héja és leve
20 dkg darált mandula (esetleg 10-10 dkg darált mandula és dió vegyesen)
20 dkg búza finom liszt
2 tk süt
őpor
4 tojás
25 dkg cukor
1 dl napraforgóolaj
krém:
25 dkg mascarpone
2 dl habtejszín
1 ek porcukor
1 bio narancs lereszelt héja és leve
csipet tonkabab (elhagyható)
A süt
őt 180 fokra előmelegítem (alsó-felső sütés). A tortaforma alját kibélelem sütőpapírral. A sárgarépát megpucolom és finomra reszelem, csipe sóval megszórom. A lisztet a mandulával, narancshéjjal és a sütőporral összekeverem, majd a kissé kinyomkodott répát beledolgozom.
A tojásokat kettéválasztom, a fehérjét csipet sóval kemény habbá verem és félreteszem.
A tojássárgát a cukorral, olajjal és narancslével kikeverem, a répa-liszt masszát hozzáadom és lazán összedolgozom.
Vigyázva beleforgatom a felvert tojáshabot is. A masszát a formába öntöm és a süt
ő középső rácsára tolva, kb. 50-55 perc alatt készre sütöm (tűpróba!). A formában langyosra hagyom hűlni, majd egy tálra csúsztatom és teljesen kihűtöm.
A krémhez a mascarponét kikeverem a cukorral, (tonkababbal), narancs reszelt héjával és levével. A tejszínt keményre felverem és beleforgatom a krémbe, ezzel kenem meg a már kih
űlt tortát. Színes cukorkával díszítem. Tálalásig hűtőbe tartom. 12 szeletet ad ki.

2 megjegyzés:

  1. Mindent a recept szerint csináltam, ám sajnos nekem 55+30 ráadás perc alatt sem sült át, a közepe nyers maradt, sem sellős, sem levegős nem volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán sajnálom! Én már nagyon sokszor sütöttem és mindig sikerült. A sütöben melyik sínre tetted? Talán erösebb lángon kellet volna sütni? Sütöje válogatja. Az én mostani sütöm sem olyan sajnos, mint a régi volt... Ilyenkor érdemes tüpróbát végezni és tovább sütni, vagy erösebb lángon. Hogy a teteje ne égjen meg, jó, ha az embert sütöpapírral lefedi a torta tetejét.

      Törlés