csütörtök, április 29, 2021

Csokoládé mousse torta sütés nélkül

Nehezen kezdtem neki, nem is értem miért, mert elképesztő finom lett!  1 nappal a fogyasztás előtt készítettem el, így rendben összeállt a krém, de gondolom, pár óra is elég neki. Csokifüggőknek mindenképpen ajánlom...
Hozzávalók egy 20 cm-es átmér
őjű tortaformához:
10 dkg Lotus karamell keksz
10 dkg
Bahlsen Leibniz vajas keksz (persze, lehet bármilyen 20 dkg töltetelen keksz, nem kell különböző. Nekem ezekből volt maradék...)
8 dkg olvasztott vaj
3,5 dl habtejszín
2 tojássárga
20 dkg 70%-os étcsokoládé
0,5 dl krémlikőr (pl. Baileys Salted Caramel, Irish Cream Likör)
1-2 tk cukrozatlan holland kakaópor
A darabokra tört kekszeket ledaráljuk, vagy késes betétű aprítóban morzsásra daráljuk (esetleg összetörjük egy zárható műanyag zacskóban) és az olvasztott vajjal jól eldolgozzuk.
Egy tortaforma alját süt
őpapírral kibélelünk, a tortakarika oldalát kivajazzuk és belesimítjuk, -nyomkodjuk a kekszes alapot. (Ehhez én egy leveseskanál domború oldalát használtam.) Míg elkészül a rávaló mousse, hűtöbe teszük.
1,5 dl habtejszínt felforralunk, majd kis adagokban (hőkiegyenlítés!), állandó kevergetés mellett ráöntjük a felvert tojássárgára (óvatosan, össze ne ugorjon a tojás!), visszaöntjük a fazékba, majd kézi habverövel folyamatosan kevergetve sűrűre fözzük.
Egy szűrön át az összetört csokoládéra csorgatjuk. Hagyjuk a forró sodótól megolvadni a csokoládét, hozzáadjuk a krémlikőrt, krémesre kikeverjük és hűlni hagyjuk.
A maradék 2 dl habtejszínt nem túl keményre (inkább legyen lágy) felverjük
(aki édesebbre szeretné, tehet a habtejszínbe 1-2 tk porcukrot) és spatulával, alulról felfelé, több részletben, beleforgatjuk a lehűlt olvasztott csokis keverékbe.
A kekszalapot kivesszük a h
űtőből, elkenjük rajta a csokis krémet és legalább 2-3 órára visszateszük hűtőbe.
Tálalás elött kedvenc tortatálunkra helyezzük, megszórjuk a kakaóporral és kinek-kinek kedvére, felvert tejszínhabbal kínáljuk.

2 megjegyzés: