péntek, április 02, 2021

Fűszeres indiai halfazék


Mikor "papírra" akartam vetni ezt a receptet nem is tudtam hirtelen, milyen névvel illessem (ami egyébként masala-féleség), annyira nem a szokásos európai konyha felé hajlik az íze, ám az egzotikus konyha kedvelőinek mindenképpen ajánlom kipróbálni... Mi csak "piros szószos hal"-nak nevezzük, de ezt így, persze nem lehet közzétenni. Ezért aztán a fenti elnevezés mellett döntöttem, ami nem nagyon hívogató és nem is mond sokat róla, de tessék elolvasni a receptet, abból minden kiviláglik.
Hozzávalók 4 személyre:
1 fej vöröshagyma
4 ek olívaolaj
1 tk
őrölt római kömény
1 kk
őrölt korinder
1 kk
őrölt kardamom
csipet
őrölt fahéj
1 tk
őrölt kurkuma
1 ek pirospaprika
1 kk cayenne-i bors
80 dkg hámozott paradicsom (konzerv, vagy dobozos, nyáron- friss)
20 dkg
basmati rizs
1/2 kg
pangasius halfilé
15 dkg mélyhűtött, felengedett spenótlevél (frissen- 20-25 dkg)
csipet kristálycukor
friss korianderlevél
só, bors
A hagymát meghámoztam, felaprítottam és egy serpeny
őben, amiben előzőleg olajat forrósítottam, üvegesre pároltam. A fűszerekkel megszórtam és nagyon rövid ideig együtt pirítottam. A paradicsomot feldaraboltam és azt is hozzáadtam a fűszeres hagymához, amit aztán sóztam és megszórtam borssal. 15 percig rotyogtattam.
Közben a rizst enyhén sós vízben megf
őztem a csomagolás utasítása szerint és melegen tartottam.
A halfilét lemostam, szárazra töröltem és harapásnyi falatokra vágtam.
A felengedett spenótot alaposan kinyomkodtam, majd a haldarabokkal együtt a paradicsomszószhoz adtam. (Lehet el
őtte a halat lisztbe forgatni és olajban kisütni, de ez csak egy ötlet...).
Éppen csak összeforraltam, lefedtem és a kikapcsolt tűzhelyen 5-10 percig még hagytam a serpeny
őben puhulni.
További sóval, borssal és cukorral ízesíthető és a kifött rizzsel azonnal tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése