csütörtök, október 05, 2023

Töltött cukkini hús nélkül, fenyőmagos mártással (salsával)

Az én utolsó vacsorám, ha választani lehetne, garantáltan valamilyen  töltött zöldség lenne - nagyon szeretem!  Nálam rendszerint a zöldségek megtöltése egy igazi "szeretetmunka", szívem-lelkem beleadom.
Ebben az esetben is ez történ :-)
Ha még sikerült volna különböző színű cukkinikhez is jutnom, a látvány még szívhez szólóbbra sikerülhetett volna... Persze, így is teljes volt az elégedettség!
Hozzávalók 2 személyre:
2 nagyobb, vagy 3 kisebb cukkini (kb. 80 dkg)
2 gerezd fokhagyma (felaprítva, kés lapjával összezúzva)
1 tojás
5 dkg parmezán, vagy pecorino sajt (lereszelve)
1-2 szelet kovászos kenyér (héjával, mixerben finomra aprítva)
15 dkg koktélparadicsom, felaprózva
1 bio citrom (héja lereszelve, felének leve kinyomva)
2 ek morzsolt, szárított oregánó (szurokfű)
3,5 dkg fenyőmag (lehet előtte kissé megpirítani)
4 ek olívaolaj
1,5 dl zöldség alaplé

A sütőt 220 fokra előmelegítettem.
A cukkiniket megmostam, leszárítottam, hosszában félbevágtam és egy kanál segítségével kivájtam, úgy, hogy jó 1/2 cm vastag fala  maradt.
A "csónakokat" kissé besóztam és az üregükkel lefelé egy tálcára helyeztem.
A kivájt húst egy szűrőbe tettem, megsóztam és pár percig hagytam, hogy a leve lecsepegjen.
Kézzel kinyomkodtam és egy tálba raktam, ahol a fokhagymával, tojással, parmezánnal, kenyérmorzsával és sóval összekevertem.
A felaprózott paradicsomot is hozzáadtam, eldolgoztam benne.
Egy másik tálban, a citromhéját az oregánóval és a fenyőmaggal vegyítettem és a felét a cukkinis keverékhez adtam.
A kivájt cukkini csónakokat folyóvíz alatt kissé leöblítettem, konyhai papírtörlővel szárazra töröltem és egy tűzálló tálba (amit előtte kikentem kevéske olajjal) egymás mellé felsorakoztattam, kivájt felükkel felfelé.
A cukkinikeveréket egyenletesen elosztottam bennük, aláöntöttem a zöldség alaplevet és betoltam a sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütöttem.
Közben elkészítettem a mártást (salsát), amihez a citromlevet, a maradék olajat és sót a megmaradt és félretett szurokfüves-fenyőmagos keverékhez adtam.
A kész cukkinicsónakokra rákanalaztam a salsát, majd további darált sajttal is megszórtam (ez el is maradhat).
Friss bagettet kínáltam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése