csütörtök, szeptember 28, 2023

Sárgarépa-narancsleves fetás-olívabogyós pirított kenyérkével

Leves nálunk nagyon gyakran asztalra kerül, ezért igyekszem az egyszerű alapanyagokból készültet is feldobni valami különlegességgel. Most éppen egy fetás-olajbogyós pirított kenyérkét (crostini-t) kínáltam hozzá, amivel alaposan ráhibáztam. Nagyon hozzávaló volt...
Hozzávalók 4 személyre:
2 bio-narancs
25 dkg fetasajt
12,5 dkg fekete olívabogyó (mag nélkül)
1-2 ek morzsolt szurokfű (oregano)
70 dkg sárgarépa
15 dkg krumpli
2 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis chili (el is maradhat)
225 ml olívaolaj
7 dl zöldség alaplé
1 babérlevél
2-3 ágacska kakukkfű (elhagyható)
baguette
kristálycukor
só, bors
A crostinihez az egyik narancsot forró vízben megmostam, leszárítottam és a héját nagyon vékonyan lehámoztam, finomra összevágtam (lehet egyszerűen lereszelni is). A fetát összemorzsoltam. Kb. 2 ek olívabogyót vékony karikákra vágtam, a maradékot pedig felapróztam.
Egy tálba összekevertem a fetát, a narancshéjat és a felaprózott olívát. Megszórtam a szurokfűvel. Félretettem...
A leveshez mindkét narancs levét kinyomtam (a lehámozottat is!), a répát és a krumplit meghámoztam és nagyobb darabokra vágtam.
A hagymát és a fokhagymát megpucoltam, felapróztam. (Ha teszünk bele chilit, ezt úgyszintén...)
4 ek olajat egy nagyobb fazékban felforrósítottam és a hagymát, fokhagymát üvegesre pároltam. Hozzádobtam a répát, krumplit (chilit), sóval, borssal ízesítettem.  Felöntöttem a zöldség alaplével és a narancsok levével.
Hozzátettem a babérlevelet és kakukkfüvet, majd félig lefedve, alacsony hőmérsékleten kb. 25 percig főztem, mire a zöldségek megpuhultak.
Közben a baguettet viszonylag vékonyra felszeleteltem és megpirítottam.
(Ha valaki tökéletesen akarja, akkor erre a legjobb, ha a sütőben süti. Előtte a kenyérszeletek mindkét oldalát egy kis olívaolajjal meg kell kenni, sütőpapírra helyezni és 180 fokos sütőben, kb. 8 perc alatt aranyszínűre sütni.)
A megfőtt levesből kihalásztam a babérlevelet (és a kakukkfű ágacskát) és a levest pürésítettem, miközben a maradék olívaolajat is hozzáöntöttem.
Cukorral, sóval, borssal ízesítettem.
A kenyérszeleteket megkentem a feta-olíva kencével és a felkarikázott olívabogyóval a forró leveshez kínáltam.
Nagyon különleges, izgalmas ízvilágot hozott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése