kedd, október 24, 2023

Citromos cukkini-brokkoli krémleves

Mint már régebbi olvasóim tudhatják, családom bármiféle levest örömmel üdvözöl, legyen az laktató hús-, könnyed krém-, esetleg hideg gyümölcsleves. Így esett a választásom a napokban erre az igazán zöld krémlevesre. Remek ízéhez nagyban hozzájárult a toskánai olívaolaj selymes finomsága, a feta ízes karaktere és a fokhagyma lefékezett csípőssége. Variálható más zöldséggel is, mint pl. a zöldborsó, vagy spárga.
Hozzávalók kb. 4 személyre:
3 ek olívaolaj + tálaláshoz
1/2 fej fokhagyma, leválasztva, megpucolva
2 cukkini, kb. 2 cm-es darabokra felszeletelve
1 kisebb fej brokkoli, rózsáira szedve
1 l zöldség alaplé
1-2 marék friss bazsalikomlevél
15 dkg fetasajt, 1 cm-es darabokra morzsolva
1/2 bio citrom lereszelt héja (lehet több is)
só, bors
Az olajat egy nagyobb fazékban felforrósítottam és a fokhagymagerezdeket egészben beledobtam. 2-3 percig kevergetve sütöttem, míg enyhén barnás színt kaptak. (Vigyázat, nem megégetni, mert akkor keserű lesz!)
A cukkinit 2 tk sóval és ízlés szerinti mennyiségű borssal hozzáadtam. Állandó kevergetés mellett kb. 3 percig pároltam, majd a brokkolit is beleraktam. Felöntöttem az alaplével és némi vizet is adtam hozzá. (Ki, mennyire akarja a levest sűrűre, ennek mennyisége annak függvényében változhat.)
A leves forrásig hevítettem, majd 7-8 percig főztem, míg minden megpuhult.
Ekkor beleraktam a bazsalikomot, levettem a fazekat a tűzről, beleszórtam a citromhéját és mixerrel pürésítettem a levest.
Tálaláskor a tányérokba mert levesbe szórtuk a fetasajtot és további pár csepp olívaolajjal selymesítettük.
Nagyon finom!

2 megjegyzés:

  1. Tetszett a bejegyzése! Egyedülálló nézőpontja megkülönbözteti írásait. Várom a továbbiakat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszett! Igyekszem a továbbiakban is ezt tartani ;-)

      Törlés