szerda, szeptember 06, 2023

Paradicsomos vöröslencse leves kókusztejjel és curryvel

Nagy sikert arattam ezzel a nyaralás utáni első hazai főzetemmel.  Pikáns, fűszeres, különleges ízvilágú, nem a megszokott csülkös, tejfölös lencseleves (ami persze nem rossz!). Ebben a nagy melegben nagyon jól esett ez a light-os, keleties íz. A leves darabos állaga különösen tetszett, nem pürésíttettem (ha valakinek így tetszik, persze, azt is lehet). Akár reggelire is ajánlom...
Hozzávalók 4-5 személyre:
2 ek napraforgóolaj
1 fej vöröshagyma (finomra aprítva)
1 ek közepesen csípős currypor
1/4 tk csilipehely
2 gerezd fokhagyma (apróra összevágva)
kb. 2 cm friss gyömbér (finomra felaprítva)
15 dkg vöröslencse (átöblítve)
1 doboz darabolt, héjátlan paradicsom, kissé felaprózva (kb. 40 dkg)
4 dl kókusztej
metélőhagyma
só, bors
Az olajat egy fazékban felforrósítottam és a hagymát folyamatos kevergetések közepette puhára pároltam. (Egy csipet sóval megszórtam, így hamarabb összeesik.)
Beleszórtam gyömbért és a fokhagymát, majd kb. 1 perc múlva megszórtam a curryporral és a csilipehellyel. Közben szorgosan kavargattam.
A lencsét is hozzáadtam, kevertem rajta egyet-kettőt és beleöntöttem a  paradicsomot, majd további 6 dl vizet. Sóztam, borssal megszórtam.
A kókusztejet egy tálba öntöttem, egy habverővel simává vertem. 4-5 evőkanállal egy külön tálkára kivettem belőle (ez jöhet  még a tálaláskor a levesek tetejére).
A maradék kókusztejjel felöntöttem a levesemet és közepes lángon 15-20 perc alatt készre főztem. (Jó, ha a lencsedarabok nem főnek péppé, de puhák.)
(Szükség esetén, ha túl sűrű lenne, 1-1,5 dl vízzel érdemes felönteni.)
Tálaláskor tálanként a levesre tehetjük a félretett 1-1 ek kókusztejet, vagy kókuszjoghurtot és megszórhatjuk az összevágott metélőhagymával.
Felejthetetlenül finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése