péntek, január 22, 2021

Frankfurti leves, avagy kelkáposztaleves virslivel

Mert a húsleveshez nem használtam fel az összes kelkáposztát, ugyan mi legyen a maradékkal? Természetesen frankfurti leves, vagyis kelkáposztaleves virslivel, gyerekkorom nagy kedvence. A virsli ott lapult a hűtőben és a többi hozzávalót is sikerült felkutatni, ezzel adva volt a sikeres munka első előfeltétele.
Miután ronda hideg is volt kinnt, gondoltam duplán jót fog tenni.
Ráadásul olyan hamar megvolt és annyira ott volt benne minden, hogy csak néztem és ettem.
Végül is azt hiszem, ez az egyik legjobb helye a virslinek...
Hozzávalók 4 személyre:
25 dkg jó min
őségű frankfurti virsli (én, Radatz Teewüstel-t)
1-2 ek zsiradék, vagy étolaj (én, kacsazsírt)
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 tk pirospaprika
1 tk
őrölt kömény
2 tk majoránna
1/4 darab kelkáposzta
2 db közepes burgonya
só, bors
2 dl tejföl
1 ek liszt
A kelkáposztát megmossuk, torzsáját kivágjuk és csíkokra vágjuk. A krumplit meghámozzuk és felkockázzuk.
Egy nagyobb lábasban felhevítjük a zsiradékot és megpirítjuk benne a felkarikázott virslit.  Ezután kiszedjük egy külön tálra és lehet
őleg  melegen tartjuk.
A visszamaradt zsiradékon (ha kevés, adjunk hozzá további zsiradékot) megfonnyasztjuk a megtisztított és apróra vágott hagymát, fokhagymát.
Lehúzzuk a tüzröl és belekeverjük a pirospaprikát, majd a kelkáposztacsíkokat. Alacsony lángon folyamatosan kevergetve pirítjuk, hogy kissé összeessen.
Hozzáadjuk a krumplikockákat és felöntjük
1,2 l vízzel.
F
űszerezzük a köménnyel, majoránnával, sózzuk, borssal megszórjuk.
Közepes lángon, félig lefedve puhulásig f
őzzük (kb. 15 perc).
Közben készítsünk habarást a tejfölb
ől és lisztből 1 merőkanál leveslével felöntve. Ezt hozzákeverjük a forró leveshez, majd a virslikarikákat is beleadjuk. Még egyet rottyantunk rajta és lehet is tálalni...

2 megjegyzés:

  1. Szeretem.
    A pirospaprikát a legvégén teszem hozzá, a c vitaminból hátha marad benne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Márta, lehet rá remény. ;-) Megjegyzem, köszi...

      Törlés