csütörtök, május 09, 2013

Sztrapacska (juhtúrós galuska)

Tavaly erdélyi kirándulásunk alkalmával jutottunk hozzá igazán finom székely juhtúróhoz, aminek egy része juhtúrós galuskában (egyik nagy kedvencünk, finom hideg sörrel leöblítve) végezte. Idén újra megyünk, most nagyobb szatyorral...


Én így készítem:
1/2 kg krumplit meghámozok, majd durvára lereszelek. Hideg vízben jól kiáztatom, leszűröm és kissé kinyomkodom. 3 tojást ráütök, sózom, kevés borssal megszórom, majd apránként annyi lisztet keverek hozzá, amennyit felvesz és sűrű állagú lesz. Nokedliszaggatóval forrásban levő sós vízbe kiszaggatom és kb. 8 perc alatt megfőzöm. Akkor jó, ha mindegyik feljön a víz tetejére. Leszűröm. Tálaláskor rámorzsolom a juhtúrót, kissé összekeverem, meglocsolom tejföllel, végül sült szalonna kockákkal megszórom.

4 megjegyzés:

  1. Miért írod a borsozást hosszú ó-val?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, bár aki ködbe burkolódzik és nem vállalja önmagát, nem igazán az én beszélgetö partnerem (és itt bocs, megintcsak rövid az "ö", mivel a klaviatúrám nem magyar :-) . Javítva a hiba, kompromisszummal...

      Törlés
  2. bocsáss meg nekem, de nem értem, hogy a lereszelt krumplit miért áztatod ki vízben? gyerekkorom óta Nagymamám is készített sztrapacskát, meg Anyukám is, de nem áztattuk ki sosem. Lehet, hogy a keményítő szintet akarod csökkenteni viszont így meg több liszt az kell hozzá. bár az igaz, hogy ha sok levet ereszt a krumpli azt csak simán leöntöm róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andicsek,
      ez a recept viszonylag elég régi, anno a szomszédasszonyomtól kaptam. Nem változtattam rajta semmit, mert ez nála mindig bejött. Végül is el lehet hagyni az áztatást és mint mondod, egyszerüen csak leönteni róla a levet. Lényeg, hogy összeálljon és az eredmény finom legyen ;-)

      Törlés