kedd, december 14, 2010

Bundás alma/Äpfel im Schlafrock

A hétvégei kiadós gulyásleves után (amiből pukkadásig ettünk) nem kívántunk semmit, csak egy kis édességet. Irtó régen csináltam már ezt az almás finomságot, így hát most az én kívánságomra, ez lett a második fogás. Alma volt rengeteg, így még kóstolóba is szállítottam belőle.

Hozzávalók 4 személyre:
2 tojás
2 ek porcukor
1 csomag vaníliacukor
350 ml tej
12 ek liszt
1/2 tk sütőpor
4 nagy, savanykás alma
fahéj, porcukor a szóráshoz
olaj
A tojásokat szétválasztom és a fehérjét kemény habbá verem. A tojás sárgákat a porcukorral habosra keverem. A vaníliacukrot is hozzáadom egy csipet sóval. A lisztbe belevegyítem a sütőport és a tejjel egyetemben apránként hozzákeverem a cukros tojássárgához. A kemény tojásfehérje habot óvatosan beledolgozom a tésztába. 20 percig pihentetem.
Az almát meghámozom, magházát kivágom és kb. 1 cm-es korongokra vágom és egymás után a tésztába mártom. Mindkét felét az olajban pirosra sütöm. Meghintem fahéjas porcukorral. Melegen tálalom.




2 Eier
4 große Äpfel (sauerliche)
1 Packung Vanillezucker
350 ml Milch
12 EL Mehl
2 EL Staubzucker
1/2 TL Backpulver
Zimt, Zucker zum Bestreuen
Öl zum Rausbacken
Und so wird es gemacht:
Von den Eiern Eiklar und Dotter trennen. Den Dotter in einer Schüssel mit dem Vanillezucker und Staubzucker rühren. Dann das Mehl mit Backpulver mischen und nach und nach zusammen mit der Milch zu einem etwas dicklichen Teig rühren. 20 Minuten rasten lassen. Das Eiklar zu einem Schaum schlagen und unter die Teigmasse heben.
Die Äpfel schälen, mit einem Apfelentkerner die Kerne ausstechen und in fingerdicke Scheiben schneiden. Diese in die cremige Masse eintauchen und in einer Pfanne von beiden Seiten goldgelb herausbacken. Mit Zimt und Zucker bestreuen. Warm servieren.

9 megjegyzés:

  1. Köszönöm ezt a jó tippet Notburga, ilyesmire volt most szükségem: egyszerű, finom, gyümölcsös, nem megszokott... köszi!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen :)) remélem, Nektek is úgy fog ízleni, ahogy nekünk...

    VálaszTörlés
  3. Hú de régen ettem már ilyet!
    Köszi a tippet teljesen elfeledkeztem erről a finomságról!

    VálaszTörlés
  4. Ó, de régen nem ettem ilyet! Szerintem a lányaimnak még nem is készítettem... Köszi az ötletet! :))

    VálaszTörlés
  5. Bianka - Van, aki nem...?
    Gabi - Igen jó elövenni néha a nagyi receptesfüzetét ;-)
    Egycsipet - Hú, a lányoknak feltétlenül meg kell ismerniük, nálunk nagyon nyerö volt (jelen idöben is!) mindig.

    VálaszTörlés
  6. Ez jónak tűnik, ki fogjuk próbálni. Ha a feleségem májat süt, mindig almát süt melléje köretként. Valami isteni.
    Üdv.: Mámocska, Pápocska

    VálaszTörlés
  7. Jaj ezt így hívják németül? :D Tök jó :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát legalábbis, itt Ausztriában, igen :-) , igazán annak a sültalmának a neve, amikor az almát egybe hagyják, kifúrják középen (a csutkát eltávolítják) és valamivel megtöltik az üreget. Ezt forgatják meg a tésztában és úgy sütik ki. Amit én csináltam, az az egyszerübb fajtája.

      Törlés