hétfő, július 31, 2023

Spárgatök tejszínes lazaccal

Mert még kaptam nyári tököt (spárgatököt), ami nagy kedvencünk, muszáj volt egy kis lazaccal "megfejelnem". Nem gondoltam, hogy ennyire sikeres lesz, még a gyerekek is repetáztak.
Gondolom, cukkinivel is finom lehet, legközelebb kipróbálom...

Hozzávalók 4 személyre:
egy közepes méretű spárgatök
45 dkg lazacfilé
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1/2 l tejszín
1 tk mustár (lehetőleg dijoni)
1/2 csomag kapor
só, bors
1 ek vaj + a sütőtál kikenéséhez

A sütőt 200 fokra előmelegítettem és egy közepes méretű tűzálló tálat kivajaztam.
A tököt meghámoztam, kb. 1-1,5 cm vastagon felkarikáztam. A magos közepét egy kanállal kikapartam, de nem dobtam ki, hanem felapróztam. (Mivel a tök még zsenge volt, nem voltak benne kemény, nagyobb darab magvak.)
A tökkarikákat enyhén besóztam és egy tálcára fektettem.
A lazacot harapásnyi falatokra összevágtam.

A hagymát, fokhagymát megpucoltam, felapróztam,  vajon megpároltam. Hozzáadtam az összevágott tökbelsőt, pár percig együtt pirítottam, majd felöntöttem a tejszínnel. Hozzákevertem a mustárt, a finomra vágott kaprot, sóztam, borssal megszórtam.
A tökkarikákat folyó vízben leöblítettem,
konyhapapírral szárazra töröltem és a kivajazott sütőtálba fektettem. Rászórtam a lazacdarabokat és meglocsoltam a tejszínes szósszal.
Sütőbe tolva kb. 40 percig sütöttem, 30 perc után 180 fokra mérsékeltem a hőfokot.
A mártásos lazacot párolt rizzsel kínáltam.
Nagyon különleges, finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése