szerda, július 05, 2023

Ribiszkehabos omlós sütemény

Kissé kicsit kétkedve kezdtem hozzá, mivel a ribiszke eddig nem tartozott szoros baráti körömhöz. De a családban többen rajongói, így nem volt mit tenni, nekiálltam. Mese lett belőle!
Az omlós tészta és én már egyébként is már régóta nagy barátságot ápolunk, na, de aztán ezzel a ribiszkehabbal valami fantasztikus együttest alkottak!
Hűlés közben ugyan kissé összeesett, vesztett valamit a  magasságából,  de még így is csodálatosan megtartotta, amiben reménykedtem...
Amíg van idén ribiszke, biztos újra készül!
Hozzávalók egy közepes méretű, magasfalú tepsihez (az enyém 33 cm x 20 cm):
Tészta:
21 dkg omlós tészta süteményliszt
csipet só
1 tk porcukor
17 dkg hideg vaj
2 tojás sárgája
2 tk tejföl
Hab:
5 tojásfehérje
csipet só
25-30 dkg porcukor (ki, mennyire édesen akarja)
25 dkg piros ribiszke
A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
Egy tálba szórtam a lisztet, csipest sót, porcukrot és elkevertem. A feldarabolt vajat is hozzáadtam, összemorzsoltam a lisztes keverékkel, majd gyorsan hozzádolgoztam a tojássárgákat és a tejfölt.
Fóliába csomagoltam és egy óráig hűvös helyen pihentettem. Ezután kinyújtottam (közben kicsit vékonyan megszórtam liszttel, mert különben nagyon ragad a nyújtófához) és kibéleltem vele a tepsim, amibe előtte sütőpapírt helyeztem. Villával megszurkáltam és a sütőben világosbarnára sütöttem, majd langosra hűtöttem.
Leszemeztem a ribiszkét, alaposan átmostam, lecsepegtettem.
A tojásfehérjéket a csipet sóval nagyon kemény habbá vertem, közben hozzáadagoltam a cukrot. Hozzákevertem a ribiszkét és még 1-2 percig az elektromos habverővel tovább vertem, hogy a gyümölcsszemek szétpattanjanak.
A tésztára simítottam és a sütőbe tolva, kis lángon (160-170 fokon), világosra sütöttem (kb. 25-30 perc).
Mielőtt kivettem a sütőből, egy fakanál nyelével kissé kitámasztottam a sütő ajtaját, hagytam, hogy a gőz eltávozzon. (A teteje kissé összeesett, de ez nem rontott az ízén ;-)
Mikor kihűlt, éles, vizes késsel felkockáztam.
Nagyon sikeres volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése