hétfő, május 30, 2022

Cicvarekszelet skandináv krumplisalátával

Ősrégi recept, különleges elnevezéssel egy megsárgult 1992-es újságkivágásból, amit még mamám őrizgetett. A furcsa, szokatlan titulus ragadta meg először a figyelmemet, aztán, hogy végigolvastam, oly egyszerűnek tűnt, hogy muszáj volt kisebb változtatással, azonnal elkészítenem. Szemünk-szánk tátva maradt (!) olyan finom porhanyós, szaftos, puha lett. Napjaink szokatlan krumplisalátája csak emelt az ázsióján. Remek vendégváró, vagy csak úgy magunknak...
Hozzávalók a cicvarekszelethez, szűk 4 személyre:
60 dkg sertés szűzpecsenye (az eredeti recept marhafelsállal volt)
zsemlemorzsa (lehet kicsit durvább szemcsés)
2 tojás
1 dl repce-, vagy napraforgóolaj a sütéshez
1/2 üveg sör (illetve annyi, amennyi ellepi a húst)
só, bors
A húst vékony szeletekre vágtam, besóztam, borssal megszórtam. Húsverővel úgy vertem ki, hogy közben rászórtam a zsemlemorzsát, így a morzsát beledolgoztam. A tojást kissé megsóztam, simára kevertem, az olajat egy serpenyőben felforrósítottam.  A hússzeleteket egyenként a tojásba forgattam és mindkét oldalukat világosra sütöttem. A kisütött szeleteket egy tűzálló tálba fektettem. A sörrel felöntöttem a serpenyőben maradt olajat és rálocsoltam a hússzeletekre. (Fontos, hogy ellepje a húst.) A tálat alufóliával lefedtem és 200 fokos előmelegített sütőben 45 percig sütöttem, pároltam. (Akkor jó, ha az összes folyadékot a hús magába szívja. A sütési idő ennek függvényében változhat.)
Skandináv krumplisaláta:
1/2 kg idei krumpli, lehetőleg aprósze
vegyes zöldsaláta

6-8 retek, vékonyan felszeletelve
2 szál újhagyma
1 ek kapribogyó
Dresszinghez:
75 ml olívaolaj

1-2 marék petrezselyem
2 gerezd fokhagyma, megpucolva
1 ek szójaszósz
1 ek citromlé
só, bors, cukor
A salátaöntethez az összes hozzávalót egy turmixgépbe dobtam és selymes állagúvá kevertem. Sóztam, borssal, citromlével ízesítettem és mikor úgy kívántam, egy kevéske cukrot is szórtam rá. A burgonyát héjában megfőztem, megpucoltam, felszeleteltem. A salátát összetépkedtem, az újhagymát felkarikáztam. A salátát egy nagy tálba tettem. A krumpliszeleteket a dresszing 3/4 részével leöntöttem, összekevertem és elosztottam a salátán. A retekszeleteket, hagymát és kapribogyót is rászórtam, végül a maradék salátaöntettel meglocsoltam. (Szükség szerint sóval, borssal, cukorral tovább ízesíthető.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése