kedd, október 05, 2021

Krumplileves, csak úgy egyszerűen

Tudom, mindenkinek megvan már a maga szájíze szerinti, de hogy megmaradjon az utódoknak, idepötyögöm most a magunkét. Nincs benne semmi különleges (talán van, aki mosolyog is rajta),  egyszerűen nagyszerű, vagyis finom. Lehet, persze variálni mindenféle hozzávalóval, de szerintem kár érte... Így jó, ahogy van, nemes egyszerűségében. Persze, nálam a zellerszár (illetve az íze) az, ami a koronát a fejére (levébe) teszi!
Hozzávalók 4 személyre:
5 dkg szalonna
1 fej vöröshagyma
2-3 szál sárgarépa
1-2 ek liszt
1-2 tk
őrölt pirospaprika
60 dkg krumpli
(kb. 10 karika kissé csíp
ős kolbász)
3 zellerszár a zöldjével
só, bors
2 dl tejföl
A szalonnát jó apróra felkockázom és egy fazékban kisütöm.
A megtisztított és felaprózott vöröshagymát hozzádobom, üvegesre párolom. Hozzáadom a felkarikázott répát, pár percig kevergetve pirítom.  Megszórom a liszttel és közepes lángon, állandó kevergetés mellett világos barnára pirítom. Rántás (sicc!)...
Lehúzom a tűzről, megszórom a pirospaprikával, felöntöm 2 dl hideg vízzel és csomómentesre keverem.
Beleadom a krumplit és felöntöm 1 l vízzel.
(Most volt egy darabka házi füstölt sonkám, feldarabolva azt is mellé dobtam. Nem ártott neki...)
Hozzádobtam a zellerszárat a zölddel és majdnem teljesen lefedve, alacsony hőmérsékleten puhára főzöm.
A "végkifejlet" előtt pár perccel hozzádobom a kolbászkarikákat. Mikor már teljesen puha a krumpli, belekeverem a tejfölt (vagy mindenki maga teszi a tányérjába), mégegyet rottyantok rajta, hogy ne legyen csomós, és máris tálalható.
Utána jöhet egy finom barackos máglyarakás, de ez majd a következő bejegyzés főszereplője lesz...

6 megjegyzés:

  1. Megállapítom, hogy Nagytesó jól lebutítja eme csodás fotódat...s persze odaát kommentelek.
    Megszokás.
    De rájöttem a bakira, s vissza ide :)
    Hasonló a krumplilevesünk, csak répa (Erdélyben meg ugye murok) nélkül. Gyerekkoromban sem volt, most ha beletenném, Kicsilány a hajamra is kenné. Mert ő azt csak nyersen szereti.
    Azt hiszem ma ez lesz a menü "A" pontja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kormikám, ez a bejegyzés most igazán a szívemhez szólt! Mondhatnám, még meg is hatódtam... Ide már szinte évek óta nem írt senki, csak a fb-n, ami ugye, nem ugyanaz.
      A répa csak azért került bele, mert Jákob unokám nagyon szereti és igyekszem kedvére tenni. ;-)
      Jó étvágyat a mai "A"-hoz (is)!

      Törlés
  2. Az Édesanyák is igyekeznek a gyerkőcök kedvébe járni, no de a Nagymamik.
    Látom az én drága Anyukámon. Fényesre a hátsóját mind a 7-nek, amikor és ahányszor teheti.
    Szóval naná répát kell főzni, ha a csöpp gyerek szereti :)

    Köszönjük, nektek is jó étvágyat az étel mellé, bármi is legyen az.
    Ja....várom ám a máglyarakást is ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mióta két fiú is ugara-bugrál a konyhában, más az életünk ;-) Na, majd megtudod Te is, milyen más nagyszülönek lenni...
      A máglyarakás jön a hétvégén (sürü a programunk, de beletuszkolom, különben elfelejtem :-D

      Törlés
  3. Én is kedvet kaptam hozzá,csak kolbászt tettem bele,és füstölt piros paprikát,nem rontott rajta...Köszönöm a receptet! Eszter

    VálaszTörlés