csütörtök, október 14, 2021

Máglyarakás sárgabarack befőttel


Na persze, befőttből, de azért nagyon ott volt a helyén. Mert mit is rakjak a siserehad orra elé a krumplileves után? Valami édes kellett, meg volt is maradék száraz kifli még otthonról. (Itt nincs az a fajta, amit szeretünk, csak sós, vagy nagyon édes...)
Nem fogtam mellé, morzsa nem maradt...
Hozzávalók 3-4 személyre:
4 szikkadt kifli, esetleg kalács
4 dl zsíros tej
3 tojás
1 ek porcukor
1 zacskó vaníliáscukor
1/2 citrom reszelt héja
csipet só
1 üveg felezett sárgabarack
2 ek olvasztott vaj
5 dkg finomított kristálycukor
mandulalapocskák
A süt
őt 180 fokra előmelegítem.
A felkarikázott kifliket egy nagyobb tálba szórom. A tejbe beleszórom a reszelt citromhéjat, felforralom és ráöntöm a kiflikre. Óvatosan átkeverem és hagyom, hogy beszívódjon.
A tojásokat szétválasztom, a sárgáját a porcukorral, vaníliáscukorral,  sóval összekeverem és ezt is ráöntöm a kiflikarikákra.

Lazán összekeverem és hagyom, hogy a kifli beszívja az öntetet.
Közben lesz
űröm a sárgabarackot.
A kiflimassza felét egy sütőpapírral kibélelt tortaformába (vagy egy vajjal kikent tűzálló tálba) terítem és a barackfelekkel beterítem (lehet hozzákeverni egy kevéske folyósra melegített sárgabaracklekvárt is, nagyot dob rajta!). A maradék kiflikkel befedem.
Betolom a süt
őbe és 15 percig sütöm. Ekkor olvasztott vajjal megöntözöm és még 15 percig sütöm.
Ezalatt a tojásfehérjéket a kristálycukorral kemény habbá verem és a  kiflifelfújt tetejére simítom. Megszórom a mandulalapokkal és 200-210 fokon rövid ideig készre sütöm.

2 megjegyzés:

  1. Hm! Tetszik ez a változat is... Bár én lekvárral készítem, hagyományosan...

    VálaszTörlés