péntek, február 02, 2018

Kossuth kifli



Megkívántam, illetve gyerekkorom kedvelt süteményének ízét keresve jutottam el hozzá. Kisildi blogján láttam már évekkel ezelőtt, és a napokban újra rám köszönt. Nekiálltam, még az sem tántorított el, hogy nem volt félhold alakú kiszúróm. Megoldottam a pogácsa szaggatóval! Nagyon finom lett!
Hozzávalók:
15 dkg puha vaj
25 dkg finomított kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1 bio citrom lereszelt héja és 1 tk kifacsart leve
6 tojás
25 dkg liszt
1 tk sütőpor
Tetejére:
10 dkg durvára vágott dió (vagy mogyorókrokant)
 A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A vajat habosra kikeverjük, közben hozzáadagoljuk a cukrot, vaníliás cukrot, reszelt citromhéjat és levet.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat egyenként vajas keverékbe dolgozzuk.
A lisztet leszitáljuk és elkeverjük a sütőporral. A tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá verjük és kanalanként, óvatosan, hogy össze ne törjön, váltakozva a liszttel, a masszába dolgozzuk.
Egy kisebb tepsit (az enyém 33x30 cm-es) kibélelünk sütőpapírral és belesimítjuk a masszát. Megszórjuk a durvára vágott dióval (mogyorókrokanttal) és a sütőbe toljuk. Kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.
Hűlni hagyjuk, majd kiszúróval félhold alakú formákat vágunk ki belőle.
(Én a kerek formát csak félig szúrtam bele, igy csodálatos félholdakat kaptam. A leeső maradékokat pedig menet közben bekapkodtam.)




2 megjegyzés:

  1. Most már tuti megsütöm! Nagyon finom, és ezer éve nem ettem! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is azért sütöttem! Tök jó, egy falatra bekapjuk! :-D

      Törlés