kedd, június 04, 2024

Reszelt almás-krémes

Hétvégei "nagyonfinomságunk" volt, ami igaz, kissé babrás, de mondhatom, megéri! A tészta eleinte soknak tűnt, de aztán mindenki csak bólogatott, hiszen annyira lágy és rendkívül finom lett!
Hogy igazán puha legyen egy napra ajánlatos a hűtőben tárolni, csak aztán szeletelni.
Biztos vagyok benne, hogy mindenhol, ahol süteménypárti a család, nagy sikerre számíthat!
Hozzávalók egy kb. 33x28-as tepsihez:
tészta:
50 dkg liszt
1 sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
15 dkg porcukor
csipet só
csipet reszelt tonkabab (elhagyható)

15 dkg vaj
1 evőkanál zsír
2 tojás
3 ek tejföl
almás töltelék:
1 kg meghámozott,
finomra reszelt alma
1/2 citrom leve
10 dkg vaj
10 dkg cukor
1tk őrölt fahéj
vaníliás krém:
2 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor
1/2 l tej
20 dkg vaj
15 dkg porcukor
A lisztet egy nagyobb tálba szitáltam, hozzákevertem a sütőport, vaníliás cukrot, porcukrot, sót, (tonkababot), elmorzsoltam benne a vajat és a zsiradékot. Belekanalaztam a tejfölt és a tojást is hozzáadtam. Lágy, selymes tésztává gyúrtam.
Folpackba csomagoltam és a hűtőben hagytam egy éjszakára. (Elég csak pár órára is benne hagyni, hogy kissé megkeményedjen.)
A lereszelt almát megszórtam egy evőkanál cukorral és egy szűrőbe tettem, hogy a leve kissé elcsorogjon. Ezután kinyomkodtam és egy serpeny
őben a megolvasztott vajon a maradék cukorral és fahéjjal puhává pároltam. (Ha túl sok leve maradna, lehet egy kevéske darált keksszel, vagy zsemlemorzsával sűríteni.) Hidegre raktam, hogy lehűljön.
A pudingport 2-3 ek tejjel és 1 ek cukorral elkevertem, a maradék tejet felforraltam, majd a feloldott pudingporhoz öntve, a megmaradt 2 ek cukorral sűrű krémmé főztem. Hűlni hagytam.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A tésztát három részre osztottam, lisztezett felületen viszonylag vékonyra nyújtottam, majd a sütőpapírral fedett tepsiben (lehet a tepsi hátán is), egyenként, világosra sütöttem (kb. 8-10 perc).
A vaníliás krémhez a vajat a porcukorral habosra kevertem és a kihűlt pudinghoz kevertem.
A
z egyik megsült lapot tálcára helyeztem és elkentem rajta az almás tölteléket. Ráhelyeztem a második tésztalapot, kicsit lenyomkodtam és rásimítottam a vaníliás krémet. Befedtem az utolsó tésztalappal.
Egy éjszakát hideg helyen őriztem (!), hogy neki ne essenek az édesszájú családtagok, csak aztán szeleteltem és porcukorral megszórtam.
Nagy sikere volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése