péntek, január 20, 2023

Serpenyős krumplinokedli (gnocchi) "Bella Italia"


Sok volt az elmúlt napok húsos étke, mindenképpen valami "light-osabb-ban" gondolkodtam. A zöldségek máris jelentkeztek és persze, az idő is belejátszott a mai menübe. Rövid idő alatt összedobtam ezt, a már hasonmását többször is megjátszott gnocchit. Lásd itt, meg itt, meg itt. Örültünk neki...
Hozzávalók 2-3 személyre:
1/2 kg félkész gnocchi
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1-2 cukkini (mérettől függően)
1 db sárga színű kaliforniai paprika
25 dkg koktélparadicsom
2 ek olívaolaj
1 kk barna cukor
50 ml fehérbor
só, bors
A megpucolt hagymát félbevágtam és felkarikáztam, a fokhagymát lehéjaztam és nagyon apróra felaprítottam. A cukkinit megmostam és nem túl vékony karikára szeleteltem. (Aki akarja, kockákra is vághatja.) A paprikát megmostam, feleztem, kimagoztam és kedvem szerint felkockáztam. (Csíkokra is lehet.)
A megtisztított paradicsomot nagyságuktól függően feleztem, negyedeltem.
Az olívaolajat egy serpeny
őben felforrósítottam és a hagymát üvegesre pirítottam, majd a fokhagymát is megkapattam benne.
Hozzáadtam a cukkinit, paprikát és pár percig együtt pirítottam. Ezután megszórtam a cukorral, röviden karamellizáltam és felöntöttem a borral. Sóval, borssal ízesítettem és a paradicsomot is belekevertem. Kb. 10 percig, gyenge tűzön hagytam rotyogni.
Közben a gnocchi-t a csomagolás leírása szerint elkészítettem és miután leöblítettem, hozzákevertem a zöldséges alaphoz.
Tálaláskor megszórtam reszelt parmezánnal és kívánságra rukkola salátát kínáltam mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése