péntek, november 04, 2022

Zellerkrémleves sonka-mozzarella-nyárssal

Itt az ősz és lassan a tél. Az ember testet-lelket melengető ételekre vágyik. Én is így vagyok vele. Főleg valami selymes krémleves után vágyakoztam.  Volt itthon egy jókora zellergumó, így aztán adva volt a történet. Igazán pofonegyszerű, nem kellett hozzá semmi extra és nagyon hamar elkészült. A hozzá kínált sonkába tekert mozzarella  igazi meglepetés volt mindenkinek, nagy sikert aratott.
Hozzávalók 4 személyre:
1 fej vöröshagyma
35-40 dkg zellergumó
1 ek vaj
3 ek repceolaj
1 tk cukor
1 l zöldség alaplé (esetleg víz)
1dl tejszín
4-5 szelet sonka
1 tasak mini mozzarellagolyó
A hagymát megtisztítottam, felaprítottam. A zellert meghámoztam és nagyobb darabokra vágtam.
Egy fazékban a vajat és a 1 ek olajat összeolvasztottam, amin a hagymát megfuttattam. Hozzáadtam a zellert, összepirítottam.
Megszórtam a cukorral és felöntöttem az alaplével. Lefedve, kis lángon 15 perc alatt puhára főztem.
Botmixerrel pépesítettem, hozzáöntöttem a tejszínt. Sóval, borssal ízesítettem.
A sonkaszeletekből (pro szelet) három hosszú csíkot vágtam. A mozzarellagolyókat körbetekertem egy-egy szelet sonkával és pálcikára húztam. (Egy pálcikára 3-4 tekervény, kb. 1-2 cm távolságra egymástól.)
A maradék 2 ek olajat egy serpenyőben felforrósítottam és körös-körül egy percig pirítottam benne a sajtos nyársakat. Éppen csak addig, hogy a sonka kis színt kapjon, de a sajt ne folyjon ki.
A levest a nyársakkal együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése