csütörtök, február 21, 2019

Poffertjes, a holland minipalacsinta rozmaringos meggykompóttal

Kiadós gulyáslevesünk mellé kutattam valami édes után, ez lett belőle. Fantasztikus finom. Kívül ropogós, belül légiesen puha. Talán csak a sütőforma okozhat gondot, de, ha valakinek van tarkedli sütője, az is tökéletesen megfelel. Esetleg nagy lyukú habzsákból is lehet egyforma köröket nyomni, aztán ellapítani egy palacsinta sütőbe.
Hozzávalók 4 adaghoz:
1/4 kg liszt
1,5 tk sütőpor
1 ek porcukor
1/2 csomag vaníliás cukor
csipet só
3 dl tej
2 tojás
valamint:
olvasztott vaj
porcukor
Meggykompót:
1 üveg kimagozott meggy
1 tk felaprított, friss rozmaring
2 ek kristálycukor
1 ek étkezési keményítő
A lisztet, sütőport, porcukrot, vaníliás cukrot, sót egy keverőtálban összevegyítjük. Kézi habverő segítségével porcióként hozzáöntjük a tejet, beledolgozzuk a tojásokat és csomómentesre elkeverjük. (A mi hagyományos palacsintatésztánknál sűrűbb állagú masszát kapunk.)
20 percre félretesszük, pihentetjük. Közben elkészítjük a meggykompótot.
A  meggyet leszűrjük, közben a levét egy edényben felfogjuk. A kristálycukrot egy lábasban aranysárgára karamelizálunk (ne kavargassuk), felöntjük a leszűrt meggylével (vigyázat, spriccel!). Melegítjük, amíg a karamel felolvad, hozzáadjuk a rozmaringot és felforraljuk. A keményítőt 2 ek hideg vízzel csomómentesre keverjük és a forró szafthoz öntjük. Habverővel sűrűsödésig keverjük, levesszük a tűzről, hozzáöntjük a meggyet. Fóliával letakarjuk és hűlni hagyjuk.
A serpenyőnket felforrósítjuk és a mélyedéseit vajjal kikenjük, majd mindegyiket megtöltjük a tésztamasszából. Kb. 1 percig sütjük, majd két villa, vagy pálcika segítségével megfordítjuk és ezt az oldalát is készre sütjük. Minden adag tészta előtt a mélyedéseket újra kell vajazni.
Melegen megszórjuk porcukorral és kistányérban kínáljuk a meggykompótot hozzá. Édesszájúak kaphatnak hozzá tejszínhabot is... 

2 megjegyzés:

  1. Nekem nincs tarkedli sütőm, valójában nem is kell hozzá, még habzsák sem. Hasonlót már én is készítettem annyi különbséggel, hogy piskótatészta-szerű tésztaalapot kevertem ki. Először a fehérjét külön felvertem majd utána tettem bele a sárgáját és a száraz anyagot. Isteni laza "harapnivaló" kis palacsintákat sütöttem belőlük, merőkanállal mértem, hogy egyforma nagyok legyenek. Kis ügyeskedés nem árt. Emlékszem egy nyáron próbáltam először, málna és túrókrémet tálaltam hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kavics! Igen, mint írtam egy palacsinta-sütövel is meg lehet "játszani", csak nagyobb türelem kell hozzá. Ügyes vagy, a málna és túrókrém nagyon finom lehet hozzá! (y)

      Törlés