szerda, október 23, 2024

Lecsós tarja sütőből

Nem is tudom miért, de eddig ezt a nagy családi kedvencet, még nem posztoltam soha. Most, hogy valaki kérte a receptjét és nem találtam a blogban, jöttem rá, hogy még adós vagyok az én változatommal.
Biztos vagyok benne, hogy legtöbb háznál már  megtalálható a család szájíze szerinti variációja, de azért én is ideteszem az enyémet.
Mi így szeretjük, de nagyon!
Hozzávalók 2-3 személyre:
4 tarjaszelet
7 dkg füstölt szalonna
2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 db zöldpaprika
1 db piros színű paprika
3 db paradicsom
só, bors, őrölt kömény, kakukkfű
A sütőt 220 fokra előmelegítem.
A hagymát és fokhagymát megpucolom.
A tarjaszeleteket lazán kiklopfolom, az inas részeket kissé bevágom, sóval, borssal beszórom.
A szalonnát felkockázom, zsírjára kisütöm, a pörcöt kiszedem.
A visszamaradt szalonnazsíron hússzeletek mindkét oldalát elősütöm és kiteszem egy tálra.
A megmaradt zsiradékon a szeletekre vágott hagymát üvegesre dinsztelem, hozzácsapom a felaprított és összenyomkodott fokhagymát. Pár pillanatig együtt pirítom.
Beleadom a felkarikázott paprikákat, összevágott paradicsomot. Sóval, borssal ízesítem, összesütöm.
Egy tűzálló tálat, vagy mélyebb tepsit zsiradékkal vékonyan kikenek, beleszórom a kisütött pörcöt. Ráöntöm a lecsót, amit aztán befedek a hússzeletekkel. Kakukkfűvel, köménnyel fűszerezem.
Aláöntök 1,5 dl vizet, fóliával letakarom és a forró sütőbe tolom.
Kb. 40 perc után leveszem a fóliát és tovább sütöm, hogy kissé megpiruljon a hús és a léből  is  valamennyi elpárologjon.
Köretként rizst, vagy tarhonyát kínálhatunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése