vasárnap, április 14, 2024

Pesztós-juhsajtos pogácsa

Egyszerű, finom, (majdnem) mindenkinek izlendő, egyharapásos sósban gondolkodtam. Ez lett belőle:
Hozzávalók (egy tepsihez elegendő):
20 dkg liszt
3,5 g szárított élesztő
20 dkg vaj
17 dkg juhtúró (csak ennyi volt a hűtőben ;-)
2 ek genovai pesztó
1 tojássárgája

1 tojás a kenéshez
A lisztet elvegyítettem a sóval és a szárított élesztővel. Összedolgoztam a vajjal, a juhtúróval, pesztóval és tojássárgájával. Puha, sima tésztává gyúrtam.
Folpackba csomagoltam és 2 órára hűtőbe tettem.
Egy lisztezett felületen kb. 2 mm vastagra kinyújtottam, majd a tészta felét a kissé felvert tojással megkentem.
A száraz részt ráhajtottam. Ezután a tésztát 90 fokkal elfordítottam és most is csak a felét kentem meg a tojással, majd a száraz részt ráhajtottam.
Ezután kb. 1 cm vastagra nyújtottam a tésztát és 3 cm átmérőjű pogácsa kiszúróval kiszaggattam.
A tetejüket a maradék tojással megkentem és előmelegített, 200 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.
Napokig (hacsak közben el nem fogy) friss, finom rágcsa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése