csütörtök, január 11, 2024

Töltött vagdalt, avagy Stefánia szelet újragondolva

Igaz, hogy már vége a nagy ünneplésnek, evészetnek, de, hogy ne maradjunk nagyon éhen, hoztam ezt a kiváló és különleges receptet, amit Lajos Maritól lestem el. Kisebb módosítással sikerült nekem is megsütnöm... Nagy sikere volt, hiszen rettentő finom és nem a szokásos, ám egy igazán különleges Stefánia vagdalt kerül az asztalra. 
Hozzávalók 12-13 szelethez:
1 zsemle
tej
1 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
1 piros húsú paprika (kápia)
10 dkg füstölt, paprikás kolbász
2 tojás
4 keménytojás
só, bors
1 csokor petrezselyem
2 ek zsiradék
kevés napraforgó-, vagy repceolaj
1/2 kk szárított kakukkfű
1 ek mustár
50 dkg darált hús (vegyesen sertés+marha, esetleg pulykahús)
15 dkg trappista sajt (lereszelve)
1-2 marék zsemlemorzsa
A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A zsemlét langyos tejben beáztatom.
A hagymát és fokhagymát megpucolom, a hagymát apróra összevágom, a fokhagymát áttöröm.
A paprikát
kicsumázom, viszonylag apróra felkockázom. A kolbász héját, ha szükséges lehúzom, felaprítom.
A tojást megpucolom, felkarikázom.
A zsiradékot egy serpeny
őben felforrósítom és a hagymát megfonnyasztom benne, hűlni hagyom.
A darált húshoz hozzáadom a kihűlt hagymát, a fokhagymát, 2 nyers tojást, az összeaprított petrezselymet, a kinyomkodott zsemlét. Sóval, borssal, kakukkfűvel, mustárral ízesítem. Alaposan összedolgozom.
Egy tepsit kibélelek fóliával és vékonyan megkenem olajjal.
A húsmasszát egyenletesen rásimítom. Megszórom a reszelt sajttal, a paprika- és kolbászkockákkal, majd ráfektetem a tojáskarikákat úgy, hogy a hosszanti széleken 2-3 cm szabadon maradjon.
A fóliával feltekerem. (Ez egy kicsit macerás, úgyhogy óvatosan, lassan csináljuk. Türelem kell hozzá.)
A végén a hústekervény a fóliáról a tepsibe hengeredik. (Én óvatosan visszacsúsztatom a fóliába, amit a hús köré nyomkodok, 1-2 cm-es faltámasztékkal, mintha egy csónakban lenne a húsgöngyöleg.)
A hús tetejét lekenem zsiradékkal/olajjal,  megszórom zsemlemorzsával kb. 1 óra alatt készre sütöm. (Lehet fóliával letakarni, majd később
levenni és magasabb fokon kicsit megpirítani a tetejét.)
Kihűlve szeletelem.
Nagyon finom, én franciasalátával szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése