péntek, május 18, 2012

Chili con carne alias csilis bab

Chili con carne, az erős Klasszikus, ami húsból, babból, kukoricából és természetesen chiliből áll. Eredete nem teljesen meghatározható, állítólag az USA déli államainak egyikéből származik. Sokféleképpen elkészíthető, kinek, hogyan ízlik... Olyan egytál étel, amit kétszer ugyanúgy biztos nem lehet elkészíteni. Kedvtől függően hol a hús fajtája változik, hol a chili mennyisége, vagy éppen egy kis csokoládé kerül bele (!), mint most nálam is. Kétszer egyformára soha sem sikerül.
Hozzávalók:
50 dkg darált marhahús
2 db vörös hagyma
1 doboz morzsolt kukorica (kb 12 dkg lecsepegtetve)
1 doboz Kidney bab (vörös vesebab)  (kb 25 dkg lecsepegtetve)
50 dkg hámozott paradicsom
2 ek sűrített paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 piros paprika
1/4 l marhahúslé
cayenne bors
2 friss chili paprika
4 ek olaj, só
2 kk római kömény
1 kocka 70%-os csokoládé (elhagyható)
creme fraiche
A hagymát tisztítom, felkockázom, a piros paprikát szintén. A chili paprikákat félbevágom, az ereiket kivágom, apróra felszeletelem. A paradicsomot kockákra vágom. 2 ek olajon a darált húst megpirítom, félrehúzom. Egy másik, nagyobb edényben a hagymát üvegesre pirítom, hozzáadom a sűrített paradicsomot és a húslével felöntöm. Beledobom a paprikát, az összenyomkodott fokhagymát, a chili paprikát és sóval, cayane borssal és a római köménnyel ízesítem. Hozzádobom a megpirított darált húst, a paradicsomdarabokat és 20 percig fedő alatt, lassú tűzön fözöm.
Közben a kukoricát és babot szűrőben hideg vízzel leöblítem és a majdnem kész chilis húshoz adom. Még egyet rottyantok rajta, belereszelem  a csokoládét (csak a párom meg ne tudja!), sózom és creme fraiche-vel (vagy tejföllel) tálalom. Friss baguette dukál hozzá.

4 megjegyzés:

  1. A csokoládé, az egy újabb őrület. A mexikóiak, vagy az USA déli részén élők biztos kitérnének a hitükből. Nem beszélve Bud Spenserről.
    De a fotó, amin nem látszik a csokoládé, nagyon igéretes. Csokoládé nélkül, sok chilivel, szívesen megóstolnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csokoládét tényleg nem érzed, de ad valami pluszt hozzá... elöször én is elszörnyülködtem és óvatosan adagoltam, de az eredmény fenomenális...

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Éppen most posztoltam Én is a blogomra,ezt a babos ételt.Mexikói főző kurzuson készitettük,nekem ami nagyon fura volt a csokoládé benne.Azért elpusztitottuk a tányérunkról:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csokoládé kissé elrettentö, de ki kellett próbálnom ;-) és mondhatom, jó volt!

      Törlés