hétfő, június 01, 2015

Ázsiai pirított tészta variációk

Bár már lefutott az igazi spárgaszezon, azért itt-ott még kapható, üvegben persze mindig (igaz, az azért nem az igazi!). Ennek jegyében főztem hetekkel ezelőtt ezt a gyors, igazi ízharmóniát nyújtó esti vacsorát. Napokkal később aztán a spárgát répával cseréltem fel, kissé máshogy ízesítettem, a kesudiót szezámmal helyettesítettem. Mindkét verzió felkerült az "újrafőzni" receptlistára...
I. verzió
Hozzávalók 4 személyre :
30 dkg kínai tojástészta
4 tojás
25 dkg spárga (zöld, vagy fehér)
1 piros chilipaprika (hosszába félbevágva, ereitől megszabadítva és felaprítva), vagy 1/2 tk sambal oelek
2 gerezd fokhagyma
2 cm friss gyömbér
5 dkg kesudió
2 ek repceolaj
2 ek nádcukor
1 tk étkezési keményítő
8 ek szójaszósz
mentalevél
A tésztát a csomagoláson feltüntetett leírás szerint elkészítem, hideg vízzel leöblítem és alaposan lecsepegtetem. A tojásokat félig-keményre/lágyra főzöm. (Ez nálam kb. 4 perc a forrástól számítva.)
Hideg víz alá teszem (így könnyebb a héját levenni) és megpucolom.
A spárgát megtisztítom, a fás végét levágom és hosszába vékonyan felcsíkozom. (Ha nincs türelmem hozzá,  egyszerűen csak hosszába kettévágom.) A fokhagymát és a gyömbért megpucolom és nagyon finomra vágom. A kesudiót durvára összetöröm és egy kisebb serpenyőben, szárazon megpirítom.
Az olajat egy wokban, vagy egy nagyobb serpenyőben felforrósítom, a fokhagymát, gyömbért és chilit rövid ideig pirítom benne. A tésztát és a cukrot is hozzáadom és további 2 percig pirítom. 100 ml hideg vízzel elkeverem a keményítőt, beleadom a szójaszószt és a spárgával együtt a tésztához keverem. Óvatos kevergetés mellett röviden "felforralom-fözöm". A tojásokat félbevágom és a tésztára helyezem, amit aztán a kesudióval megszórva, mentalevéllel tálalok.

II. verzió
Hozzávalók 4 személyre :
30 dkg kínai tojástészta
4 tojás
2 sárgarépa
1 piros chilipaprika (hosszába félbevágva, ereitől megszabadítva és felaprítva), vagy 1/2 tk sambal oelek
2 gerezd fokhagyma
2 cm friss gyömbér
1 csomag újhagyma
4 ek repce,- vagy napraforgóolaj

1 ek szezámmag
2 tk nádcukor
5 ek szójaszósz

mentalevél
A tésztát a csomagoláson feltüntetett leírás szerint elkészítem, hideg vízzel leöblítem és alaposan lecsepegtetem. A tojásokat félig-keményre/lágyra főzöm. (Ez nálam kb. 4 perc a forrástól számítva.)
Hideg víz alá teszem (így könnyebb a héját levenni) és megpucolom.
A répát, újhagymát megpucolom, felcsíkozom, vagy ferdén felkarikázom. A fokhagymát és a gyömbért lehéjazom és nagyon finomra vágom.
2 ek olajat egy wokban, vagy egy nagyobb serpenyőben felforrósítok és a répát 2 percig pirítom benne. Az újhagymát is hozzákeverem és további 1 percig sütöm. Egy tányérba kiveszem, félreteszem. A maradék 2 ek olajat is beleöntöm a wokba, felforrósítom és a fokhagymát, gyömbért és chilit rövid ideig pirítom. A tésztát, cukrot és szezámmagot hozzáadom és további 4 percig pirítom. Belekeverem a szójaszószt és a félretett zöldséggel együtt a tésztához adom. Óvatos kevergetés mellett röviden "felforralom-főzöm". A tojásokat félbevágom és a tésztára helyezem, mentalevéllel megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése