vasárnap, szeptember 19, 2010

Mustárszószos töltött gomba (37. VKF!)

Nagyon szeretjük a gombát és esszük is mindenféle formában. Irigylem azokat, akik értenek hozzá és saját maguk szedik. Én leginkább a boltban vásárolom, kivéve, ha gombász barátaink meglepnek egy-egy kosárka saját szedésü friss gombával. (Ez a recept is tölük való...)
A csiperkét gyakran készítem, hiszen szinte minden évszakban kapható. Különösen töltve kedvenc, variálható szószokkal.
Ennek a gombareceptnek a különlegességét elsösorban a mártás, illetve a töltelék különbözö zöldfüszereinek íze adja.
Személyenként számítva 3-4 tölteni való, nagyobb csiperke gombafejet megtisztítok és kevés olajjal kikent, tüzálló tálba rakok .
A töltelék mennyiségétöl függöen néhány szelet barna kenyeret összemorzsolok, hozzákeverek jó sok reszelt parmezánt, vagy másféle erös izü, kemény sajtot, valamint éppen kéznél levö, felaprított, friss levélfüszert (petrezselyem, kakukkfü, majoranna, tárkony stb). Beleadok (ízléstöl függöen) néhány megpucolt és összenyomott fokhagyma gerezdet és annyi puha vajat, hogy az egész összeálljon. Ezt a tölteléket belenyomkodom a gombafejekbe és elömelegített sütöben szép pirosra sütöm öket.
A szószhoz egy doboz (2 dl) tejszínt felöntök feleannyi húslevessel (lehet kockából is), kevés sherryvel és állandó kevergetés mellet addig fözöm míg besürüsödik. Hozzákeverek 1-2 teáskanál dijoni mustárt, sózom, borsózom, csipet cukorral és kevés citromlével ízesítem.
A gombafejeket ezzel a mártással leöntve tálalom. Köretként párolt rizst adok.

6 megjegyzés:

  1. Hú de nagyon szeretem a gombát! Szerintem tipikusan az az étel, amire a kisgyerekek rámondják, hogy nem szeretem, aztán nagyon megszeretik... Áronom is így van vele. Finom lehet a fűszerektől, beszerzem a csiperkét és megpróbálom olyan finomra elkészíteni, mint te:)

    VálaszTörlés
  2. Ági- meg finom is ;-)

    Merci, tényleg érdemes kipróbálni. Én a mártást kanállal ettem ;-)

    VálaszTörlés
  3. Ági- meg finom is ;-)

    Merci, tényleg érdemes kipróbálni. Én a mártást kanállal ettem ;-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Bianka, a többiek nem is nézték, csak pillanatok alatt eltüntették. Még jó, hogy addig nem tálaltam, míg a fotó el nem készült ;-)

    VálaszTörlés