szombat, augusztus 20, 2011

Waldviertel-i kenyérleves/Waldviertler Brotsuppe

 
(Rezept unten auch auf Deutsch)

És még mindig egy harbach-i recept ...  Ez a leves, a neve után nem túlzottan izgalmas, mégis legalább egyszer meg kell kóstolni! Szinte minden nép konyhájának egyik ismert levese, ami sokszor igencsak eltér egymástól. Ebben az esetben tejjel készült.
Hozzávalók 4 személyre:
6 dkg toast- vagy fehérkenyér
5 dkg  barna, vagy feketekenyér
1 kis  fej hagyma
1 tk napraforgóolaj
1/2 l tej
400 ml zöldséglé
1 ek tejföl
só, köménymag, majoranna
A kenyeret felkockázom, a hagymát apróra vágom és az olajon megpárolom. A kenyérkockákat is hozzáadom és rövid ideig együtt pirítom. A tejjel és a zöldséglével felöntöm és addig hagyom rotyogni, míg a kenyér teljesen megpuhul. Kézi mixerrel pürésítem, a tejfölt is hozzákeverem és tetszés szerint ízesítem.
***
Zutaten für 4 Personen:
60 g Toast- oder Weißbrot
50 g Schwarzbrot
1 kleine Zwiebel
1 TL Sonnenblumenöl
1/4 l Milch
400 ml Gemüsesuppe
1 EL Sauerrahm
Salz, Kümmel, Majoran
Brot würfelig schneiden. Zwiebel fein hacken und in Öl anschwitzen. Brotwürfel dazu geben und kurz mitrösten. Mit Milch und Suppe aufgießen und so lange köcheln lassen, bis das Brot ganz weich ist. Anschließend Suppe pürieren, Sauerrahm unterrühren und mit den gewürzen abschmecken.

5 megjegyzés:

  1. Jól hangzik ez a recept, én még soha nem ettem semmilyen kenyérlevest. Ki kéne próbálnom, hogy tudjam milyen az íze:)

    VálaszTörlés
  2. Én is most ettem elöször, és nagyot néztem, hogy milyen finom :-)

    VálaszTörlés
  3. Izgalmasan hangzik, de nem tudom elképzelni az ízét. Nekem is ki kell próbálnom. :)))

    VálaszTörlés
  4. Tényleg, elképzelhetetlen, de aztán kellemesen meglepö...

    VálaszTörlés
  5. Nekem is felkeltette az érdeklődésemet, meg fogom próbálni!

    VálaszTörlés